Julfest med smide och öl-besök

Hej på er alla! Har ni hunnit varit på något vackert luciafirande än? :)

På tal om firande så hade vi julfest med hela mur & kaminkultur-gänget i fredags! Våra chefer hade hemlighethållt platserna vi skulle till och kl 14 i fredags var vi alla lite spända över vad eftermiddagen skulle erbjuda :)

Vi satte oss i två bilar och drog iväg...

 



..& hamnade ute hos smeden Erik Vargtand! Gissa om vi blev mer spända?! ;) Vad skulle vi nu hitta på?





Vi fick då order om att göra en varsin flasköppnare som hade sina olika moment när vi smidde.

Vi körde igång och koncentrationen var på topp!






Resultatet:





Nöjda och glada, & nu skulle vi vidare till destination nr 2 där vi skulle få användning av våra öppnare - Oppigårds bryggeri nästa!

Besök gärna Erik Vargtands smedja över internet: www.svartkonst.se




En riktigt trevlig vistelse i Oppigård utanför Hedemora väntade vi oss!






Mattias var nöjd över täljstensugnen..



..& Martin var nöjd över god öl! ;)

Vi blev bjudna på ett fint(& gott) julbord & sedan blev det en rejäl redovisning för hur Björn Falkeström byggt upp bryggeriet intill sitt barndomshem & vi fick en rundtur i bryggeriet. Det var mycket som var intressant!







Besök gärna deras hemsida: www.oppigards.com & ta del av vad de har att erbjuda :)

Vad jag har förstått så är vi alla i personalen jättenöjda över hur fredagseftermiddagen/kvällen blev! & jag vill personligen (och tror även jag kan säga detta å mina kollegors vägnar) att det blev verkligen över förväntan och tror att det blir svårt för våra chefer att toppa en sådan kväll ;)

Och jag rekomenderar även till er att ta en tur ut till dessa ställen vi har varit på! :)


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vilken otroligt trevlig julfest ni verkar har haft :)

Och jag vill önska er alla en God & Jul

2010-12-16 @ 19:42:07

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback